Il·lustració de Mariona Cabassa

8 de nov. 2012

Lasanya


Fa dies que tinc el bloc una mica abandonat i, de retruc, que no visito cap altre bloc dels que m’agrada.
No voldria pensar que faig bona aquella frase que diu: "Feina fuig, mandra no em deixis".
No, la veritat és que últimament vaig una mica més atrafegada i no tinc gaire temps per cuinar, ni per fer masses “extres”. 
Ara que, també em pot estar passant allò que sempre he sentit a dir a la meva mare: “Com més va, més em costa treure’m la feina dels dits”. Doncs ves que no sigui això.
I què coi, que el dia té vint-i-quatre hores i donen de si el que donen de si. Tampoc és qüestió de flagel·lar-se.
A veure si torno a agafar el ritme.

Aquest cap de setmana he fet una lasanya, que no te res d’especial però que a casa agrada molt.
Ingredients per a 4 persones:
1 albergínia, 1 carbassó, 1 pebrot vermell, 2 pebrots verds, 2 pastanagues, 1 porro, 1 ceba, 1 all, 2 tomàquets, 400 g carn picada (meitat porc, meitat vedella), 6 xampinyons,  sal, pebre, orenga, oli, formatge emmental, 1 paquet de paques de canelons, beixamel (25 g mantega, 2 cullerades de farina, sal, nou moscada,  ½ l de llet.)

Talleu totes les verdures a trossets petits i poseu-les a la cassola amb oli junt amb la carn picada. A mig coure aquesta barreja, hi poseu el tomàquets, sense pell ni llavors i també tallats petits. Després afegiu-hi els xampinyons tallats a làmines. Salpebreu i espolseu generosament amb orenga. Per acabar passeu-hi  la batedora. Només una mica per fer més petits els trossos.
Les plaques que es venen per fer lasanya em semblen massa grans, per això utilitzo les dels canelons. Coeu-les segons s’indica a la capsa.
Prepareu una beixamel. Poseu-ne una mica a la base i ja podeu començar a fer capes de plaques de canelons i de la barreja que tenim a la cassola.
Cobriu amb la resta de beixamel, espolseu formatge emmental per sobre i a gratinar.



1 comentari:

  1. Hola!! jo també feia molt temps que no passava per aquí!! i arribo i em trobo amb aquesta lassanya tan bona!! saps què? jo també faig servir les plaques de canelons! però és perquè cada vegada em costa més trobar les plaques de lassanya de tota la vida, que no siguin d'aquelles precuinades.
    Petons!!

    ResponElimina