Il·lustració de Mariona Cabassa

23 de febr. 2012

Bunyol d'arengada

A l'avi li agradaven els bunyols d'arengada. Durant la Quaresma, la mare n'hi feia algún dia per berenar. Si, si, per berenar. Recordo que l'avi me'n donava un tros. L'arengada no la tastava però la pasta de farina, ben fregida, havia agafat una mica del gust d'arengada i això sí que m'agradava. 
A aquest plat també se'l coneixia com arengada amb casaca.



















Ingredients:
1 arengada, 100 g farina, 200 ml aigua, oli, sal

Traieu les tripes de l'arengada i si voleu també el cap. Deixeu-la en remull durant tota la nit.
A l'endemà, l'enfarineu i la fregiu en una paella un parell de minuts per banda a foc mig-alt. Aboqueu-hi per sobre la pasta que hem preparat amb la farina, l'aigua, un raig d'oli i un pessic de sal. Quan s'hagi enrossit, tombeu per l'altre cantó.

2 comentaris:

  1. Hola!
    M'ha fet gràcia veure la teva recepta. Jo també n'he menjat d'aquest plat. La meva mare en feia, ella el va apendre de l'àvia. El curiós és que l'àvia ho va apendre de la família de l'avi. A casa era un "farinot" amb arengada. L'avi era de Valls i l'àvia del Baix Penedès.
    No sé si era típic de Valls o de menjar de pagès ja que per "farinot" no existeix res a google.

    ResponElimina
  2. La meva mare, que era de Terrassa, en preparava, una bona paellada amb mitja dotzena d'arengades o sardines de la costa. Ella d'aquesta recepta en deia un nom curiós: Civils amb Casaca.

    ResponElimina